Ansichtkaart laten ontwerpen

Wilt u uw eigen ansichtkaart laten ontwerpen om uw evenement of product te promoten? Of wilt u een leuke wenskaart laten ontwerpen om iemand mee te verrassen? Wij kunnen uw ansichtkaarten geheel op maat en in uw eigen huisstijl ontwerpen. Daarbij is het mogelijk om eigen beeldmateriaal te gebruiken. Ook kunt u ervoor kiezen om de kaarten kant en klaar te laten bezorgen. Waar veel reclamebureaus vaak torenhoge prijzen rekenen, hanteren wij scherpe tarieven, die zowel voor starters als reeds bestaande bedrijven erg aantrekkelijk zijn. Duidelijk en zonder verrassingen achteraf.

Een leuk kaartje ontvangen wordt door iedereen gewaardeerd en om die reden is postcard marketing een effectief en betaalbaar promotiemiddel. Bedrijven die een ansichtkaart laten ontwerpen, doen dit meestal om bestaande relaties te onderhouden of om nieuwe klanten te werven. Omdat de productietijd kort is en de productiekosten per kaart laag zijn, kunt u sneller en goedkoper een serie ansichtkaarten laten ontwerpen met verschillende aanbiedingen. Zo kunt u naderhand bekijken welke ansichtkaart het hoogste rendement behaald heeft en bepalen met welke kaart u verder gaat.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Waarom zijn ansichtkaarten effectief?

Een kerstkaart sturen is een goede manier om uw waardering te laten blijken, maar ook de verjaardag van een goede relatie, een nieuw product of de aandacht voor een speciale actie zijn prima gelegenheden. Uit onderzoek blijkt dat bijna 95% van de ontvangers de boodschap op de ansichtkaart ook daadwerkelijk leest. Dit komt omdat een ansichtkaart niet in een envelop zit en men nieuwsgierig is wat er op de achterkant van het kaartje staat.

Het is moeilijk om producten direct te verkopen met een ansichtkaart, omdat er vaak weinig ruimte is voor aanbod. In de praktijk blijkt dat het beter is om de kaart te gebruiken om uw doelgroep naar uw winkel of website te lokken. Ook zult u meerdere kaarten per jaar moeten sturen om ansichtkaarten effectief te blijven inzetten, pas dan zult u betere resultaten gaan boeken. Tevens is het voor uw naamsbekendheid ook belangrijk dat de kaarten in uw eigen huisstijl ontworpen worden.

Liever een ander formaat of oplage?

Tips

  • Probeer verschillende varianten.
    Om erachter te komen welke stijl of boodschap uw doelgroep aanspreekt, zult u meerdere kaarten moeten verspreiden. Door bij te houden wie er reageert op een bepaalde kaart of boodschap kunt u doelgerichter reclame maken.
  • Koop een adressenbestand bij de Kamer van Koophandel dat aansluit bij uw product of doelgroep.
    Bij de KVK is het mogelijk om adressen te kopen van reeds bestaande - of pas gestarte bedrijven geselecteerd op branche, regio of rechtsvorm.
  • Vergeet het retouradres niet te vermelden.
    De adressen van geretourneerde kaarten kunnen uit de adressenlijst worden gewist om het klantenbestand up-to-date te houden.
  • Gebruik echte postzegels.
    Een port betaald stempel is makkelijker maar onpersoonlijk.
  • Hou rekening met de bezorgdag.
    Zorg ervoor dat de kaart dinsdag, woensdag of donderdag bezorgd wordt, op deze dagen wordt reclame vaker gelezen. Hou ook rekening met vakantieperiodes, een ansichtkaart verdwijnt makkelijk in een grote stapel post!
  • Maak de kaart persoonlijk.
    U kunt de kaart met de hand ondertekenen of een korte kleine boodschap op de kaart schrijven. Op die manier wordt de kaart minder snel als reclame beschouwd.
  • Maak de kaart aantrekkelijk.
    Ansichtkaarten moeten uitnodigen. Opvallende kaarten met professionele foto’s zetten uw doelgroep eerder aan tot actie.
  • Hou de boodschap eenvoudig.
    Wees duidelijk en hou de boodschap eenvoudig. Er is weinig ruimte voor langdradige verhalen.

Klaar om uw volgende project te starten?

WhatsApp

App ons en krijg direct antwoord.
Wij beantwoorden alle e-mails dezelfde dag!

Telefoon

Alle werkdagen bereikbaar van 9:00 tot 17:00.